Projektfond, ansökningsanvisningar
Syfte
Syftet med fonden är att föreningen årligen delar ut ett engångsstöd till utvecklingsprojekt på Kap Verde. Projektet ska vara av allmänt intresse. Det bör också vara icke kommersiellt, men det utsluter inte stöd till kooperativ och småföretag med betydelsese för utvecklingen i samhället där de verkar.
Fondens förvaltning
Amigos de Cabo Verdes styrelse är ansvarig för fonden. Medlen i denna kommer från insamlade pengar på föreningens konto.
Val av projekt
Vilket projekt som ska stödjas väljs av föreningens styrelse gemensamt, och kommer sedan att presenteras på kommande årsmöte. Om möjligt, gärna av någon representant för projektet.
Ansökan
Ansökan kan formuleras fritt men måste innehålla följande uppgifter:
- Namn på projektet
- Målgrupp
- Syfte med projektet
- En kostnadsberäkning
- Plan för återkoppling till Amigos styrelse
- Namn och kontaktuppgifter till 1-2 projektansvariga (gärna någon på Kap Verde)
- Underskrift av projektansvariga
- Bankkonto dit pengarna kan utbetalas med kontoinnehavarens namn och fullständiga uppgifter för utlandsinbetalning (IBAN, SWIFT, BIC m.m.).
Det går naturligtvis bra att även skicka med bilder m.m.
Ansökan om projektstöd skickas senast den 15:e april med post eller e-post till:
Ragnar Ottosson
Vintervägen 8
594 30 Gamleby
Sverige
Mobil: +46(0)76-118 00 52